Kvalitní e-shop je v současné době základem pro úspěšné podnikání. Vše potřebné by měl poskytnout jak nakupujícím, tak i samotnému majiteli. Které funkce by e-shop neměl postrádat, aby vám později nic nechybělo a jak si vybrat optimální řešení?

Jakou hlavní funkci by mělo rozhraní e-shopu plnit

Srovnání priorit je nutné, jestliže si chcete udělat představu o ceně. E-shop se dá pořídit zdarma, propracovaný e-shop na míru však může vyjít i na několik stovek tisíc. Většina zadavatelů se bude pohybovat v jakémsi středu.

Základem, který potřebujete prakticky nevyhnutelně, je přehledná administrace. Měli byste být schopni svůj internetový obchod bez problémů ovládat i tehdy, pokud nejste programátor a nemáte zdatného IT odborníka zrovna po ruce. E-shop na míru toto bez problémů splní, dnes podobnému požadavku bez problémů dostojí i hotová řešení, která si můžete pronajmout.

O kterých dalších funkcích se vyplatí přemýšlet

Přijmete-li časem navíc i zaměstnance, každý z nich bude z titulu své funkce a svých povinností potřebovat vlastní účet s odlišnými právy a jiným způsobem přístupu do systému. E-shop vytvořený na zakázku si v tomto směru nejlépe přizpůsobíte vlastním potřebám.

Většina současných internetových obchodů už dokáže pracovat s řadou běžně užívaných ekonomických systémů. Některé však zvládají pouze základ a import dalších informací o zboží jako počet kusů skladem budete muset dokončit ručně.

Pakliže se něčím podobným nechcete trápit, zadejte jednoznačně specializované firmě zakázku na tvorbu e-shopu na míru a předem na tomto požadavku trvejte.

V současné době by se nemělo zapomínat ani na fakt, že grafický kabát webu již dávno neplní pouze jakousi doplňkovou funkci. Jednak je potřeba si uvědomit, že se musíte odlišit od ostatních.

A jednak při optimalizaci webu mimo běžných stolních počítačů stále významnější úlohu hrají mobilní zařízení. Proto je potřeba navrhnout responzivní design.

Dále je vhodné se zamyslet nad tím, zda využijete práci s reklamními vouchery, pamatovat na možnost generování statistik nebo XML feedu. Ten využívají populární srovnávače cen. Zanedbávat bychom neměli ani odladění SEO.

Jak svůj e-shop adekvátně zabezpečit

Posledním zásadním aspektem je bezpečnost. Jedná se o častou slabinu zejména open source řešení. Platformy, na nichž si můžete e-shop pronajmout, zpravidla tímto problémem netrpí, stejně tak programátor při objednávání e-shopu na klíč bude na toto pamatovat.

Standardem by mělo být zabezpečení pomocí SSL certifikátu. Ten zajistí jednak šifrování a jednak slouží i k autorizaci serveru. V základu by vám měl pro malý e-shop stačit certifikát ověřující doménu. Pak ještě existují certifikáty s ověřením společnosti nebo s rozšířeným ověřením. Ty jsou ale samozřejmě dražší.

Chcete si být jisti, že váš vybraný e-shop bude mít už na začátku všechny potřebné funkce bez dalších příplatků? Vyzkoušejte propracované e-shopové řešení Zoner inShop, které můžete velmi detailně nastavovat a naprostou většinu potřebných funkcí už obsahuje v základu.

Pro otestování je k dispozici demoverze na 60 dní zcela zdarma bez omezení funkcí. Pokud se vám bude systém líbit stačí si pro začátek zvolit některou z licencí pronájmu e-shopu a časem na ní postavit i e-shop na míru. Více informací najdete na www.inshop.cz