Co vlastně musí umět e-shop? Existují funkce, bez kterých se neobejdete? Aby vaše podnikání fungovalo, měli byste vědět následující

Funkce v e-shopu

Každý e-shop disponuje určitými funkcemi. Některé jsou naprosto základní a najdete je i v těch nejjednodušších systémech. To je například fulltextové vyhledávání nebo možnost nabídnout více variant od jednoho produktu (různá barva, velikost atd.)

Můžeme však také hovořit o tzv. příplatkových funkcích. Zejména začátečníka čeká těžší rozhodování. Které z nich jsou opravdu užitečné? Následující tipy vám pomohou si ujasnit, co všechno by měl váš e-shop zvládnout.

Optimalizace e-shopu (SEO)

SEO optimalizace e-shopu je podstatné proto, aby si vás všimly internetové vyhledávače. Právě na ty se značná část internetových uživatelů spoléhá. Proto byste si měli udělat analýzu klíčových slov, vhodně si je naplánovat a zároveň si navrhnout adekvátní strukturu webu.

V tomto bodě je nutné upozornit, že se pravděpodobně při realizaci neobejdete bez součinnosti dalších lidí. Kvalitní texty dokáže vytvořit zdatný copywriter, potřebovat můžete i SEO specialistu. SEO optimalizace má navíc přesah i mimo váš e-shop.

Existují totiž tzv. on-page a off-page faktory, které se podílejí na tom, zda „jste vidět“. Při budování sítě odkazů nebo správě sociálních sítí se možná neobejdete bez pomoci.

Dárkový systém

Jak přesvědčit zákazníka k nákupu? Spolehlivě tím, že mu nabídnete něco zdarma. Svým klientům můžete nabídnout dárek.

Tip na článek:  Jak na zřízení vlastního e-shopu

Proto je vhodné, když s nimi váš e-shop dokáže pracovat a umožňuje například přiřadit dárek k nákupu v určité hodnotě, případně odstupňovat hodnotu dárků podle výše útraty. V závislosti na typu služeb (vouchery často využívají například ubytovací služby) může být užitečná i možnost naplánovat prodej dárkových poukázek pro vaše klienty.

Cenotvorba

E-shopař by měl mít velmi přesnou představu o tom, z čeho poskládá cenu svého zboží. Musí mít možnost jasně vidět hodnotu produktu, je nucen započítat případně daň a hodlá si samozřejmě přidat vlastní marži.

V součtu je pak naprosto nezbytné udržet si přehled nad tržbami. Navíc se vyplatí sledovat i ceny konkurence a nastavit cenotvorbu v souladu s nimi. Pozor, vždy nemusí být optimální snažit se dorovnat ty konkurenty, kteří maximálně tlačí na nejnižší ceny. Kupujícím je dobré umět nabídnout i určitou přidanou hodnotu.

Hromadná práce s výrobky

Jakmile se váš e-shop rozroste, jednoznačně oceníte sofistikovanou práci se všemi položkami a možnosti hromadných úprav.

Najednou je možné vybrat určitý okruh výrobků a upravit doslova jediným kliknutím požadovanou informaci, například kategorii produktu nebo takto vyřešíte i nárazové přeceňování. Upravovat lze tímto jednoduchým způsobem nejen popisky k produktům, ale také fotografie.

Hromadný import dat oceníte také tehdy, když na dotyčný systém teprve přecházíte a potřebujete tak ze stávající platformy přesunout více položek.

Vyzkoušejte na 60 dní zcela zdarma demoverzi e-shopu Zoner inShop, kde si můžete vyzkoušet vše výše uvedené a řadu dalších funkcí.

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..