Pokud se neradi v dnešní době pohybujete v přeplněné hromadné dopravě a auto pro vás není tou nejlepší variantou kvůli parkování, dopravním zácpám nebo náročné údržbě, rozhodně byste měli při hledání jednoduchého a ekonomického řešení zvážit nákup elektroskútru.

Proč elektroskútr

Poměrně intenzivní zdražování pohonných hmot tomuto řešení nahrává. A to zdaleka není jediná výhoda, kterou s touto volbou získáte.

Populární elektrický skútr už je na trhu pár let, prošel si procesem zdokonalování a přizpůsobil se potřebám řidičů. Jde o pohodlný způsob přepravy, s minimálním dopadem na životní prostředí. Jako bonus je potom požitek z jízdy, bez hluku a zápachu.

Praktické rozměry

Moderní elektroskútry jsou mnohem menších rozměrů než klasické benzínové stroje, a proto je můžete zaparkovat prakticky kdekoliv. Hustý městský provoz už nebude představovat problém. Navíc stále častěji se města kloní k propagaci elektrovozidel a umožňují například parkování zdarma v modrých zónách.

Ekonomická údržba i provoz

Elektroskútry jsou opatřeny lithiovými akumulátory, které mohou bez údržby a výměny sloužit roky. Jsou nenáročné na celkovou údržbu, není třeba měnit oleje, filtry svíčky atd. Za najetých 100 km zaplatíte doslova jen pár korun.

Běžně se cena pohybuje kolem 5 Kč za 1 kWh, a tak při spotřebě něco málo přes 3 kWh na 100 km se po městě budete pohybovat velice levně. To obzvláště oceníte, pokud si spočítáte, že v městském provozu se většina benzínových automobilů pohybuje se spotřebou 8 l a více na 100 km.

A i když se do provozu skútru započítá amortizace akumulátoru (baterie), který má podle jednotlivých modelů životnost 15 až 30 tisíc km (s pořizovací cenou kolem 10 tisíc Kč), stále jde o nejekonomičtější způsob motorizované přepravy.

Tip na článek:  Vaše auto potřebuje tu nejlepší péči od RENECAR

Nemusíte se starat o tankování, skútr má snadno vyjmutelnou baterii, která se dá dobíjet i doma nebo v kanceláři. Mnoho zaměstnavatelů uvádí možnost dobíjení zdarma jako jeden ze zaměstnaneckých benefitů. Nabíjení je pohodlné, manipulaci s baterií zvládne úplně každý. Moderní akumulátory jsou nabité za 5 až 7 hodin a samozřejmě jdou nabíjet i přímo na stroji.

Pořízení a ekonomické výhody

Pořizovací ceny nových elektroskútrú se pohybují od 30 tisíc korun za ty nejlevnější modely. Pokud se chcete odlišit a zvolíte si oblíbený retroelektroskútr některé renomované značky, trochu si připlatíte.

Výhodou je, že odpadá měření emisí a povinné ručení se pohybuje v symbolických hodnotách. Podnikatelé mohou ocenit i neplacení silniční daně, provoz bez knihy jízd a jednorázový odpis celé pořizovací ceny. Elektroskútr se také jednoduše přihlašuje a často to nabízí i prodejce.

Ve srovnání s benzínovým skútrem, u kterého se uvádí servisní a provozní náklady za desetiletý provoz až 90 tisíc korun, u elektroskútru je to kolem 10 tisíc korun.

Řidičské oprávnění

Většina modelů je vhodná pro řízení s oprávněním pro malé motocykly. Pro řízení stroje s výkonem do 250 W, maximální rychlosti 25 km/hod a s přídavnými cyklo pedály není třeba řidičské oprávnění, protože je zařazený do kategorie jízdních kol a lze jej využívat i pro jízdu na cyklostezkách.

Nevýhody

Ale i elektroskútr má své nevýhody. Určitě není nejvhodnějším řešením pro cestování ve špatném počasí. Je omezený nosností, což může být problém, pokud chce řidič vzít spolujezdce a je třeba si hlídat dojezd, obzvláště pokud jde o cestu mimo město. Elektroskútru neprospívá ani trvalé parkování venku.

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *